החלטה תקדימית בתיק שטיפל משרדנו

ביום 31.12.2020 נתן בית-המשפט המחוזי בתל-אביב החלטה, בה קיבל את טענת משרדנו, כי קטינה זכאית למזונותיה הקצובים מהכספים הצבורים בקופת הכינוס, כאשר אביה, אשר נמצא בהליך פשיטת רגל, נפטר.

קטינים הזכאים למזונות מאחד מהוריהם לעיתים נקלעים למצב בלתי אפשרי, שבו אחד ההורים (בדרך כלל האב) אשר חייב במזונותיהם, מצוי בהליך של חדלות פירעון (עד לחודש ספטמבר 2019 המונח השגור היה "פושט רגל"), ומפסיק לשלם את דמי המזונות.

במקרה של חדלות פירעון רשאית האם (בדוגמא הזו) לבקש מבית המשפט לקצוב את מזונות הקטינים, ומרגע שבית המשפט קוצב את המזונות, רשאי החייב לשלם את הסכום הקצוב מעבר לצו התשלומים אותו הוא משלם בהליך חדלות הפירעון.

במקרה שנדון, האב שילם צו תשלומים לקופת הכינוס במשך תקופה מסוימת, ובמקביל, שילם את דמי המזונות שנקצבו לו ע"י בית המשפט.

בחודש אוקטובר 2010 נפטר החייב, וכמובן שתשלום המזונות הופסק.

משרדנו פנה בשם בתו של החייב, הקטינה, לבית המשפט המחוזי בתל אביב בבקשה, כי מזונותיה של הקטינה ישולמו לה מהכספים הצבורים בקופת הכינוס. הן המנהל המיוחד (אשר מונה ע"י בית המשפט), והן הכונס הרשמי התנגדו לבקשה, בטענה, כי מדובר בכספים שמיועדים לשמש את הנושים בתום ההליך.

בהחלטה שניתנה  על ידי בית המשפט המחוזי בת-אביב (כבוד סגן הנשיא, השופט חגי ברנר – בתיק פש"ר 13495-09-17), עשה בית המשפט סוף לעניין, ונתן החלטה מקדמית שלא משאירה מקום לספק, כי הקטינה, ביתו של החייב, זכאית למזונותיה מהכספים הצבורים בקופת הכינוס.