יפוי כח מתמשך / צוואה / ירושה / מינוי אפוטרופוס

משרדנו מציע שירותים מגוונים לכל אדם אשר חפץ לדאוג לענייניו עם הגיעו לגיל השלישי

בין היתר, משרדנו מוסמך לערוך יפוי כח מתמשך, מינוי אפוטרופוס, ועריכת צוואות.

מהו יפוי כח מתמשך?

יפוי כח מתמשך הוא מסמך משפטי, אשר נערך על ידי אדם (מעל גיל 18), אשר רוצה לדאוג כי ברגע שייקלע למצב שלא יוכל לטפל בענייניו, יטפל בכך מי שמונה על ידו מבעוד מועד.

ביפוי כח מתמשך, רשאי אדם למנות אדם אחר אשר יהיה רשאי לטפל בענייניו האישיים, הרפואיים, או הרכושיים (בין אם כל אחד מהם ובין אם חלק מהם או כולם ביחד).

כמו כן, ביפוי כח מתמשך רשאי אדם לתת הנחיות מיוחדות (מסמך הנחיות מקדימות), שלפיהן, יוכל לקבוע, האם ברגע שלא יוכל לטפל בענייניו, יוכלו להוציא אותו מהבית לבית אבות, או שמא הוא מעדיף להישאר בבית עם מטפל צמוד; האם יהיה מוסמך מי שהוא מינה לכך למכור את ביתו, ולהשתמש בכסף כדי לאכסן אותו בבית אבות, וכדומה, הוראות מקדימות שהאדם נותן כאשר הוא חותם על יפוי הכח המתמשך.

כפי שניתן להבין, יפוי כח מתמשך הוא מסמך חשוב מאוד לכל אדם, באשר הוא זה שייקבע, כאשר הוא כשיר וצלול, מה יקרה עמו כאשר לא יהיה כשיר.

על יפוי כח מתמשך צריך לחתום "הממנה" האדם אשר עורך את יפוי הכח  ו"מיופה הכח", האדם שהממנה מינה לשם ביצוע האמור ביפוי הכח.

לשאלות נוספות, פנה למשרדנו.

צוואה

צוואה היא מסמך שעורך אדם (בעוד הוא צלול) ובו הוא מצווה, למי הוא מותיר את רכושו לאחר אריכות ימיו ושנותיו (לאחר מותו).

צוואה ניתן לערוך על פי חוק בשלושה אופנים:

1. צוואה בכתב יד: של המצווה (נדרש המצווה לכתוב בכתב ידו, לציין תאריך, ובסוף הצוואה לחתום על הצוואה. חשוב שהצוואה תהיה ערוכה באותו עט, באותו יום, ותהיה כתובה באופן ברור (גם מבחינת הכתב וגם מבחינת התוכן).

חשוב להתייעץ עם עו"ד בטרם עריכת צוואה מאחר שישנם פרטים שחשוב מאוד לכלול בצוואה וישנם כאלה שחשוב מאוד לא לכלול בצוואה מאחר שהם עלולים לסבך את היורשים בבוא העת.

לדוגמא: אדם ציווה בצוואתו, שהוא מותיר את דירתו לשלושת ילדיו בחלקים שווים: משה 30%, גילה 30% ורחל 30%. מצווה הגון שדאג לשלושת ילדיו בחלקים שווים, נכון? אז זהו שבצוואה כזו לדוגמא, עלולה להיווצר בעיה כאשר בבוא העת יהיו מעוניינים היורשים לרשום את דירת הירושה בטאבו.

בטאבו נרשמים נכסים בשברים (1/3, 1/4, 4/12 וכדומה), ולא באחוזים. להדגשת העניין, גם אילו היה רשום בצוואה 33% לכל אחד, עדיין חסר 1% כדי שהנכס כול על שם היורשים.

2. צוואה בפני רשות (המקובל הוא בפני נוטריון). בחוק כתוב צוואה בפני רשות (רשות מופיע בחוק כשופט, רשם של בית משפט או רשם לעניני ירושה, או בפני חבר של בית דין דתי ונכתב כי דין נוטריון כדין שופט לעניין זה. עורכי הדין במשרדנו הם גם נוטריונים.

כאשר עורכים צוואה בפני נוטריון, צריך להופיע בפניו עם תעודת זהות עדכנית, והוא עורך את הצוואה וחותם עליה בפני המצווה.

3. צוואה בפני עדים: צוואה כזו תהיה ערוכה בפני שני עדים. בדרך כלל יהיו העדים עורכי הדין במשרד.

4. צוואה בעל פה: במקרה נדיר, ניתן גם לערוך צוואה בעל פה. החוק מציין מקרים כמו "שכיב מרע" ו"מי שרואה עצמו, בנסיבות המצדיקות זאת, מול פני המוות".

בהיעדר צוואה, יהיו היורשים יורשים על פי דין – כלומר, בן הזוג של הנפטר וילדיו, באין בן זוג, רק הילדים בחלקים שווים ביניהם (או יורשיהם), באין ילדים, הורי הנפטר, באין הורים לנפטר בעת מותו, אז ילדי ההורים (כלומר האחרים והאחיות של הנפטר) וכן הלאה, כמפורט בחוק.

אפוטרופוס.

אפוטרופוס הוא אדם מעל גיל 18 שמונה כאחראי על אדם אחר, בהתאם לצו שניתן על ידי בית המשפט, והוא מוסמך לבצע פעולות כפי שהוגדרו לו על ידי בית המשפט.

למידע נוסף, צור קשר עם משרדנו.

כתיבת תגובה