פירוק חברה מרצון בהליך מזורז

פעמים רבות אנשים מקימים חברה, מפעילים אותה תקופה קצרה, או לא מפעילים אותה כלל, וזונחים אותה. חברה חייבת באגרה לרשם החברות כל שנה בסכום של 1,614 ש"ח, וככל שאגרה זו לא משולמת, החברה הופכת ל"חברה מפרת חוק", ובהמשך, חוב החברה מועבר למרכז לגביית קנסות, דבר שגורם לכך שהחוב צובר ריביות בשיעורים הנהוגים ברשות האכיפה והגבייה.

לכן, חשוב לפרק חברה שאינה פעילה כמה שיותר מהר.

כאשר לחברה אין נכסים, אין חובות, אין הליכים משפטיים תלויים ועומדים שהחברה צד להם ולא מתנהלים נגד החברה הליכי אכיפה מנהליים לפי דין, ניתן לפרק את החברה מרצון ובהליך מזורז.

הבקשה לפירוק מרצון בהליך מזורז מוגשת על ידי משרדנו באופן יחסית מהיר, ועלותה נמוכה.

התנאים הבסיסיים להגשת הבקשה:

1. החברה אינה פעילה.

2. החברה קיבלה החלטה על פירוק מרצון בהליך מזורז 30 ימים לפני פירוקה.

לבקשה יש לצרף תצהיר חתום בידי כל הדירקטורים של החברה או רובם, לפיו החברה אינה פעילה והתקבלה ההחלטה על הפירוק מרצון בהליך מזורז. כמו כן, יצהירו הדירקטורים כי נתקבלה החלטה כיצד לנהוג במסמכי החברה באופן שיישמרו תקופה שלא תופחת מ-7 שנים.

מסמכי החברה שיש לשמור לתקופה של 7 שנים:

תקנון החברה; פרוטוקולים של ישיבות האסיפה הכללית; פרוטוקולים של ישיבות הדירקטוריון והחלטותיו; פרוטוקולים של ישיבות ועדות הדירקטוריון; העתקי הודעות החברה לבעלי מניותיה ב-7 השנים האחרונות; הדוחות הכספיים של החברה; מרשם בעלי המניות ובחברה ציבורית גם מרשם בעלי המניות המהותיים; מרשם הדירקטורים.

רשם החברות יפרסם הודעה על הגשת הבקשה לפירוק מרצון בהליך מזורז, ואם לא תתקבל התנגדות לבקשה בתום 90 ימים, תחוסל החברה.

לפירוק חברה מרצון בהליך מזורז, צור קשר עם משרדנו ונחל בטיפול מיד.