נפגעת בתאונת דרכים?

מוך לאחר קרות אירוע תאונה, חייב הנפגע המבוטח להודיע לחברת הביטוח על התאונה. על חברת הביטוח לעשות את כל הדרוש לבירור נסיבות התאונה ואחריותה לגבי המבוטח.

בדרך כלל, חברת הביטוח שולחת חוקר מטעמה כדי לבחון את האירוע והאם גרסת המבוטח לגבי האירוע נכונה.

כעקרון, עפ"י תקנות חוקרים פרטיים, אסור לחוקר להתחזות ולהציג עצמו כמי שהוא לא, אלא הוא חייב להזדהות בדיוק מי הוא ולאיזו מטרה הוא מבצע את החקירה.

למרות זאת, במקרים רבים שטיפל משרדנו התברר, כי מידע שנמסר לחוקר מטעם חברת הביטוח בשלבים הראשונים סמוך לאחר קרות התאונה, השפיע באופן מכריע על התיק. כך לדוגמא אדם שהיה מאושפז בבית חולים מיד לאחר התאונה, הגיע אליו חוקר מטעם הביטוח, וכשהוא תשוש שאל אותו החוקר מספר שאלות, והתשובות שהוא מסר באותו רגע, שמשו את חברת הביטוח בטענותיה במהלך התביעה מדוע לא לשלם לנפגע כסף, או מדוע בכלל לא מדובר בתאונת דרכים, וכדומה.

לכן, חשוב מאוד, בסמוך ככל האפשר לקרות התאונה, ליצור קשר עם עו"ד ולהעביר לאחריותו את הטיפול בתביעה. כך, יימנעו תקלות במסירת מידע ע"י הנפגע שעלול לפגוע בסיכוייו לקבלת הפיצוי הראוי בגין הנזקים שנגרמו לו עקב התאונה.

תביעות מול הביטוח הלאומי

תאונת עבודה – תביעה לקביעת דרגת נכות לנפגעי עבודה.

מחלת מקצוע – תביעה להכרה במחלת מקצוע או ליקוי רפואי כתוצאה מתנאי עבודה.

נכות כללית – תביעה לנכות כללית.

פשיטת רגל של המעסיק או פירוק במקרה שהמעסיק היא חברה – תביעה לתשלום חוב שכר עבודה ופיצויי פיטורין עקב פשיטת רגל של המעסיק.

ניידות – בקשה לבדיקה רפואית לקביעת מוגבלות בניידות.

בנוסף, משרדנו מטפל בכל העררים והערעורים הקשורים בהליכים הנ"ל, וכן תביעות לבית הדין לעבודה כנגד הביטוח הלאומי.

פנה למשרדנו לקבלת ייעוץ.